پیشرفت علم و فناوری منجر به تحول عظیمی در طراحی و تولید کفش زنانه و مردانه شده است، تا جایی که برندهای مختلف بر سر استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته با هم به رقابت می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی که در حال حاضر در تولید کفش‌های ورزشی توسط برندهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، تکنولوژی ortholite است. این فناوری، بهداشت و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این راهنما قصد داریم تا به معرفی فناوری ortholite پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن آشنا نماییم.

تکنولوژی ortholite چیست؟

شاید تا به حال نام اورتولایت را نشنیده باشید، با این وجود احتمال دارد که کفش‌های شما از این تکنولوژی بهره برده باشند! این فوم به دو روش در کتانی‌های اورجینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این فوم را به صورت ساختار سلول بسته در کفش استفاده کنند، سلول‌ها به طور کامل به هم می‌چسبند و امکان عبور رطوبت و هوا از آن‌ها وجود نخواهد داشت. در روش فوم سلول باز، هوا و رطوبت می‌توانند به راحتی در کفش جریان پیدا کنند و این فوم در مقایسه با ساختار سلول بسته از نرمی و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار است.

ویژگی های تکنولوژی ortholite

کفش‌های اورجینال به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توانند تا 90 درصد، خود را با حالت پا سازگار کنند و از این طریق، درد زانو، لگن و کمر را نیز کاهش می‌دهند. از طرفی پاها به عنوان پایه نگهداری اسکلت کل بدن به شمار می‌روند و در صورت کج شدن موجب آسیب دیدن سایر اعضای بدن نیز خواهند شد.

کفش‌های اورجینال از تغییر شکل پا جلوگیری کرده و مانع از ایجاد فشار بیش از حد روی یک قسمت از پا می‌شوند. به علاوه این کفش‌ها با تقسیم فشار بر روی سایر قسمت‌های پا، دردِ کف پا و زانو را کاهش می‌دهند.

کفش‌هایی که از فناوری اورتولایت بهره می‌برند، به عنوان دوستدار طبیعت شناخته می‌شوند. این فناوری دارای پنج درصد پلاستیک بازیافت شده بوده و به خاک و منابع طبیعی صدمه کمتری وارد می‌کند و موجب کاهش میزان پلاستیک دفن شده در زیر خاک می‌شود.

کفش‌هایی که از تکنولوژی ortholite بهره برده‌اند، قابلیت خود را برای مدت زیادی حفظ می‌کنند. این زیره دارای میزان فشردگی کمتر از پنج درصد است. به همین دلیل تکنولوژی مذکور ضمن افزایش طول عمر کفش‌های ورزشی، راحتی، نرمی و عملکرد زیره را برای مدت‌های طولانی حفظ می‌نماید.

مزایای تکنولوژی ortholite

همانطور که می‌دانید، پا به عنوان قلب دوم بدن شناخته می‌شود و برای محافظت از آن باید از کفش‌های باکیفیت و اورجینال استفاده نمود. از سوی دیگر در زمان فعالیت‌های ورزشی، فشارهای وارده به کف پا چند برابر شده و کفش‌های مناسب می‌توانند با کاهش این فشارها از بروز دردهای مزمن جلوگیری کنند؛ به همین علت نیز برندهای مشهور از ساختار سلول باز ortholite در تولید کفش‌های ورزشی خود بهره می‌برند.

اورتولایت میزان رطوبت داخل کفش را به خوبی مدیریت کرده و با خنک‌ نگه داشتن آن، فضای مناسب‌تری را برای پاها به وجود می‌آورد.

زیره ortholite با قابلیت تنفس‌پذیری خود می‌تواند جریان هوا را به خوبی عبور دهد و محیط کفش را خشک نگه دارد تا از تعریق پاها جلوگیری گردد. به علاوه این فوم قابل شستشو بوده و پس شستشو ویژگی‌ها و فرم خود را حفظ می‌کند.

استفاده از نوعی نمک در ساختار زیره اورتولایت از رشد قارچ و بوی بد نامطبوع پا جلوگیری می‌کند؛ زیرا این نمک خاصیت ضد میکروبی دارد. همچنین استفاده از کفش‌هایی که به فناوری ortholite مجهز هستند، به عضلات و استخوان‌های پا کمک می‌کنند تا بالاترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

زیره ortholite

سخن پایانی

ortholite یکی از تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد است که در کفش‌های اورجینال مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ایجاد محیطی مناسب در کفش‌، از تعریق و ایجاد بوی نامطبوع پاها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با خرید کفش مردانه یا زنانه ای که از تکنولوژی ortholite بهره می‌برند، به حفظ سلامت پاهای خود کمک می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *