به نظر شما بهترین کفش های رانینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟ کفش‌های رانینگ محصولاتی هستند که برای حفظ سلامت پاها در حین دویدن طراحی شده‌اند و با ساختار منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند از این عضو مهم در بدن هنگام برداشتن گام‌های سریع و آهسته در زمین‌های هموار و ناهموار به خوبی مراقبت کنند و از وارد شدن هرگونه فشار و ضربه به پاها به ویژه عضلات و ماهیچه پشت پا جلوگیری کنند. همان‌طور که می‌دانید برندهای متعددی در حوزه تولید کفش‌های رانینگ در دنیا فعالیت کرده و با استفاده از علم روز و بهره‌گیری از مواد اولیه و ترکیبات هیجان‌انگیز و کارآمد کفش‌هایی با کیفیت بی‌نظیر تولید می‌کنند. در این بین پیدا کردن برندها و مدل‌هایی که از بقیه کمپانی‌ها بهتر هستند کمی چالش‌برانگیز است. به همین خاطر در ادامه این راهنما می‌خواهیم به شما عزیزان ۱۰ مورد از جذاب‌ترین کفش رانینگ مردانه و زنانه را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین مدل های کفش دویدن

  1- asics nimbus 24

اولین مدل از بهترین کفش های رانینگ که می‌خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم، کفش اسیکس مدل nimbus 24 بوده که از تکنولوژی‌های مفید و مناسبی برای دویدن نظیر فناوری AHAR™ در زیره خود با جنس  rubber به منظور افزایش مقاومت کفش در برابر عوامل سایشی و لغزشی استفاده می‌کند. علاوه بر این، در ساختار این مدل از بهترین کفش های رانینگ از تکنولوژي GEL® با هدف پشتیبانی از پنجه پاها و تأمین راحتی کفش نیز بهره‌گیری شده است. جالب است بدانید که کمپانی اسیکس در فرآیند طراحی و ساخت این محصول از متریال بازیافتی در قسمت رویه کفش با هدف کاهش انتشار کربن و مواد ضایعات استفاده کرده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت اسیکس به محیط زیست و سلامت بدن انسان است.

  2- asics kayano 29

مدل بعدی از بهترین کفش‌ های رانینگ یکی دیگر از محصولات برند جذاب اسیکس به نام asics kayano 29 بوده که نه تنها طراحی بی‌نظیری دارد  بلکه با تکیه بر تکنولوژی‌های خود امکان تجربه‌ای جذاب و خاص از رانینگ با ثبات و حفظ تعادل پاها را به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید که این مدل از کفش های رانینگ در مقایسه با سری قبلی، GEL-KATANO حدود ۱۰ گرم سبک‌تر بوده در کل این کالکشن به عنوان سبک‌ وزن‌ترین کفش رانینگ شناخته می‌شود. ناگفته نماند که برخورداری از وزن سبک از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که از یک کفش رانینگ استاندارد انتظار می‌رود. اگر میزان قوس پاهایتان معمولی است و به دنبال کفشی می‌گردید که بتواند در دویدن مسافت‌های طولانی به خوبی از پاهایتان حمایت کند، کفش مردانه اسیکس مدل KAYANO 29 انتخاب بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

  3- altra olympus 4

یکی دیگر از بهترین کفش های رانینگ، altra olympus 4 بوده که با وزن ۳۲۹ گرم و بهره‌گیری از لایه میانی EVA و همچنین استفاده از تکنولوژي‌های برتر Vibram® MegaGrip™ در ساختار خود می‌تواند لذت رانینگ را برای فرد مصرف‌کننده دوچندان کند. میزان بالشتک‌گذاری در ساختار این محصول بالا بوده و به همین خاطر فرد هنگام دویدن راحتی بی‌نظیری در پاهای خود حس خواهد کرد. علاوه بر این، میزان افت پاشنه در این کفش 0mm است و همین موضوعِ به ظاهر ساده باعث می‌شود از هرگونه درد و فشار به ماهیچه‌های پا به طرز چشم‌گیری جلوگیری شود.

  4- hoka mach 5

از جمله ویژگی‌های برتر این محصول جذاب استفاده از پارچه مش تنفس‌پذیر در ساختار آن بوده که سبب شده این کفش از قابلیت تنفس‌پذیری برخوردار شود. اما قابلیت تنفس‌پذیری چیست؟ زمانی که شما در حال دویدن هستید، پاها در صورت قرارگیری در کفش غیر استاندارد دچار تعریق شده و این موضوع باعث می‌شود که محیطی گرم، مرطوب و مناسب برای رشد باکتری ایجاد شود. کفش‌هایی که از قابلیت تنفس‌پذیری برخوردار هستند می‌توانند از ایجاد چنین محیطی با فراهم آوردن عبور جریان هوا جلوگیری کنند. خوشبختانه  hoka mach 5 به عنوان یکی از بهترین کفش های رانینگ امکان بهره‌مندی از این قابلیت را فراهم کرده است.

  5- reebok floatride energy 4

این محصول به عنوان یکی از مناسب ترین کفش های رانینگ، به گونه‌ای طراحی شده که شما را به یک ماجراجویی جذاب و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند! ریبوک معتقد است که این محصول دقیقاً همان کفشی است که پاهای شما لایق پوشیدن آن هستند! از جمله ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به وزن سبک، بهره‌گیری از فوم ذخیره‌کننده انرژی، زیره رابر با هدف حفظ تعادل فرد در محیط‌های لغزنده و… اشاره کرد.

  6- new balance fuelcell prism v2

یکی دیگر از جذاب‌ترین کفش‌های رانینگ، new balance fuelcell prism v2 بوده که بر سبکی کفش و افزایش سرعت فرد دونده تمرکز دارد. در ساختار این محصول از فوم FuelCell استفاده شده که به لطف آن این کفش به فرد دونده کمک می‌کند راحت‌تر، نرم‌تر و سریع‌تر گام‌هایی رو به جلو بردارد.

  7- saucony ride 15

مدل هفتم در لیست ۱۰ مدل برتر کفش رانینگ، کفش saucony ride 15 است که ضمن برخورداری از طراحی بی‌نظیر و دل‌نشین خود به گونه‌ای طراحی شده که برای برداشتن گام‌هایی با ارتفاع بیشتر حمایت‌کننده پاها است. در ساختار این محصول از میزان بالشتک استاندارد و نرم استفاده شده که به موجب آن saucony ride 15 برای دویدن در مسافت‌های طولانی با احساس راحتی منحصربه‌فرد در پاها به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌گردد.

  8- nike air zoom pegasus 29

کفش nike air zoom pegasus 29 از جمله برترین کفش‌های رانینگ و مناسب برای مسابقات و تمرینات روزانه بوده که حمایت کافی برای پاها در هر مسافتی را تأمین می‌کند. ظاهر این کفش در مقایسه با نمونه قبلی تغییر چشم‌گیری داشته و جذاب‌تر شده است. البته افزون بر ظاهر جذابی که دارد با تکیه بر رویه تنفس‌پذیر خود می‌تواند از تعریق پاها در مسافت‌های طولانی به خوبی جلوگیری به عمل آورد. از جمله ویژگی‌های برتری که این محصول ارائه می‌دهد، محکم‌ بودن کانتر پاشنه آن است که به موجب آن پاشنه فرد در حین دویدن به خوبی در جای خود قفل شده و از وارد شدن هر گونه آسیب، پیچش و فشار به دور می‌ماند.

  9- adidas ultraboost

آدیداس یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده بهترین کفش های رانینگ در دنیا است که بر سرعت و کیفیت دویدن فرد مصرف‌کننده تمرکز زیادی دارد. این حساسیت را می‌توان با در نظر گرفتن کاربری و قابلیت‌های کفش adidas ultraboost به خوبی متوجه شد. محصول مذکور به نحوه‌ای طراحی شده که می‌تواند پاها را برای دویدن در مسیرهای طولانی با سرعتی شگفت‌انگیز آماده کند! اما چطور؟‌در ساختار adidas ultraboost از مواد اولیه‌ای استفاده شده که باعث می‌شود انرژی فرد دونده تا حد ممکن در هنگام دویدن ذخیره و حفظ شود و او را برای پیمودن مسیرهای طولانی‌تر آماده کند. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد در مسابقات رانینگ برنده شما باشید، adidas ultraboost همان دوپینگ قانونی است که به آن نیاز دارید!

  10- puma velocity nitro 2

مدل بعدی puma velocity nitro 2 از جمله بهترین کفش های رانینگ بوده که برای پیمودن مسیرهای طولانی با پستی و بلندی‌های مختلف گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آید. این کفش از تکنولوژی نیترو بهره‌گیری کرده و به موجب آن از وزن سبکی برخوردار است.

مقاله مرتبط: در اینجا شما را با بهترین کفش های دویدن آشنا کردیم، اما باید بدانید که هر کدام از این کفش ها مناسب نوعی از دویدن هستند، به طور مثال کفشی که برای دویدن تریل ساخته شده با کفشی که برای دویدن جاده ای ساخته میشود دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی هستند. برای آشنایی با انواع رانینگ، این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین برند های کفش دویدن (رانینگ)

   1- آلترا

کفش آلترا یکی از بهترین کفش های رانینگ در دنیا بوده که به صورت تخصصی کفش‌های مناسب دویدن در سطوح مختلف را طراحی و تولید میکند. آلترا نیز با ارائه محصولاتی متناسب با فیزیک پاهای خانم‌ها و آقایان توانسته است نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد!

   2- آسیکس

کمتر کسی پیدا می‌شود که برند مشهور اسیکس را نشناسد؛ زیرا این کمپانی ژاپنی معتبر توانسته است با تولید محصولات بی‌نظیر و باکیفیتی مثل بهترین کفش های رانینگ، پیاده‌روی، باشگاهی و… در بازار جهانی تولید کفش جزو برترین برندهای تولید و توزیع‌کننده کفش قرار گیرد.

   3- ادیداس

آدیداس توسط دو برادر آلمانی به نام آدلف و رادولف داسلر تأسیس شد و از زمان راه‌اندازی تا به امروز همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین برندهای ارائه‌دهنده کفش‌ رانینگ و اسپرت شناخته می‌شود. این برند جذاب ضمن تولید کفش در زمینه تولید انواع پوشاک و تجهیزات ورزشی نیز فعال می‌باشد.

   4- نایک

نایک یا نایکی یکی از اصلی‌ترین رقبا برای آدیداس بوده که هم‌چون برندهای معتبر دیگر برای محصولاتش از متریالی استفاده می‌کند که کاملاً با سلامت بدن انسان تناسب دارد. اگر به رانینگ علاقه زیادی دارید و دلتان یک جفت کفش سرعتی می‌خواهد، خرید کفش نایک اصل را به شدت توصیه میکنیم چرا که هرگز از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

   5- سالامون

یکی دیگر از مهم‌ترین برندهای تولیدکننده کفش رانینگ، سالامون است که در ساختار محصولات خود از مواد اولیه درجه یک و برای تولید آن‌ها از ماشین آلات و طراحان برجسته دنیا کمک می‌گیرد. محصولات ارائه شده توسط سالومون نه تنها از نظر کیفیت درجه یک هستند، بلکه با ظاهر جذابی که دارند در رده برترین کفش‌ها از لحاظ مد و فشن نیز قرار می‌گیرند.

۶- هوکا

کفش هوکا یکی از بهترین کفش های دویدن در دنیای رانینگ است که اکثر دونده های حرفه ای با نام این برند آشنا هستند. شاید برایتان جالب باشد موسسان کفش هوکا در واقع کامندان شرکت سالامون بودند. با اینکه برند هوکا نسبت به برند های قبلی از تجربه کمتری برخوردار است اما یکی رقیب های اصلی برند های بزرگ کفش رانینگ مانند نایک و آدیداس محسوب میشود. این کفش ها به دلیل ویژگی ها و نوآوری های که داشتند از همان ابتدای فعالیت سروصدای زیادی به پا کردند. از جمله ویژگی های اساسی کفش های هوکا که سبب تمایز آنها با سایر میشود، بالشتک ضخیم در عین حال وزن فوق العاده سبک است که در نگاه اول متوجه آنها خواهید شد. اگر به دنبال خرید بهترین کفش رانینگ هستید، ما به شما کفش های رانینگ هوکا را معرفی میکنیم.

سخن پایانی

در این راهنما با بهترین کفش رانینگ و معتبرترین برندهای تولیدکننده این محصولات آشنا شدیم. کفش‌ها ازجمله اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین محصولات در استایل و سلامت بدن ما هستند که لازم است. هنگام خرید به ویژگی کفش رانینگ و قابلیت‌های آن‌ها توجه زیادی داشته باشیم. اگر چه کفش‌های اورجینال در مقایسه با کفش‌های تقلبی قیمت بالاتری دارند، اما می‌توانند سلامت پاها را تضمین کنند و همین موضوع یک برگ برنده برای خریدار به حساب می‌آید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *