کفش ایمنی از ویژگی‌های ایمنی مهمی برخوردار است که می‌تواند پای افراد را از هر نوع حادثه احتمالی در محیط کار و همینطور خطرات جانبی حفظ نماید. ظاهر این کفش‌ها تفاوت زیادی با کفش‌های معمولی دارد، دارای وزن بیشتری هستند و از جنس مقاوم تری برخوردار هستند. این نوع کفش‌ها مقاومت بالایی دارند و لایه‌های موجود در اجزای مختلف آن ها باعث حفاظت از پا می‌شود. به طور معمول در ساخت کفش‌های ایمنی از چرم طبیعی و مقاوم استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش ایمنی و همینطور ماندگاری بیشتر خواهد شد. در ساخت زیره این محصول نیز مواد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افتادن اشیا در محیط‌های کاری یک امر عادی به شمار می‌رود. در اختیار داشتن یک کفش ایمنی مناسب می‌تواند از لیز خوردن افراد جلوگیری نماید. با این حال برای بهره‌مند شدن از مزایای آن بایستی بهترین کفش ایمنی را خریداری نمود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین مدل های کفش ایمنی پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم.

ویژگی های کفش ایمنی

عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب منجر به وقوع بسیاری از آسیب‌ها در زمان کار می‌شود. آشنایی با ویژگی کفش ایمنی به شما کمک می‌کند تا خریدی بهتر را انجام دهید. در این قسمت قصد داریم به بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم.

یکی از مهم ترین ویژگی های کفش کار باید به پیشگیری از سوختگی اشاره کرد. این کفش‌ها از مواد اولیه بادوامی ساخته می‌شوند که می‌توانند مانع آسیب دیدن پای افراد در زمان آتش‌سوزی شوند. از طرفی یک کفش ایمنی استاندارد در آب و هوای سرد، پا را گرم نگه داشته و از یخ‌زدگی آن نیز جلوگیری می‌کند.

افرادی که بر روی سطوح سخت مانند بتن مشغول کار هستند، در صورت عدم استفاده از کفش کار، خستگی بیشتری را تجربه می‌کنند. افزون بر تمامی این‌ها، کاهش خطر برق گرفتگی از دیگر مشخصات کفش ایمنی است. بنابراین افرادی که در محیط‌هایی که احتمال برق گرفتگی وجود دارد، مشغول به کار هستند، می‌بایست با پوشیدن کفش ایمنی استاندارد خود را از این خطر محفوظ دارند.

کفش‌های ایمنی از وزن بیشتری در مقایسه با کفش‌های معمولی برخوردارند، اما پوشیدن این کفش‌ها با وزن بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی زود هنگام شود. زیرا پا در محیط کار باید در مدت طولانی در کفش بماند. درنتیجه یک کفش ایمنی استاندارد بایستی از وزن مناسبی برخوردار باشد.

بهترین برند های کفش ایمنی

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید کفش ایمنی، توجه به برند آن است. انتخاب یک کفش ایمنی از یک برند معتبر سبب می‌شود تا شما از مزایای مهم این محصول بهره‌مند شوید. در ادامه به معرفی بهترین برند های کفش ایمنی می‌پردازیم.

کاترپیلار

کفش ایمنی کاترپیلار

کفش ایمنی کاترپیلار، مناسب برای روزهای سخت کاری طراحی شده است. این کفش‌ها از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند که می‌توانند از پاهای افراد محافظت کنند. طراحان کاترپیلار با بهره بردن از تکنولوژی‌های روز دنیا موفق شده‌اند تا درجه انعطاف این کفش‌ها را افزایش دهند. درنتیجه کفش‌های ایمنی کاترپیلار گزینه عالی برای استفاده در محیط‌های صنعتی محسوب می‌شوند. در ساخت این کفش‌ها پارچه‌های پیشرفته و محکم به کار رفته است که دارای کیفیت عالی می‌باشند و مقاومت بالایی را در کفش‌ها ایجاد کرده‌اند.

اسکیچرز

کفش ایمنی اسکیچرز

کفش ایمنی اسکیچرز از محصولاتی با مقاومت و ایمنی بالا بوده که برای محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تولید این کفش‌ها از فناوری‌‌های مدرن و همینطور مواد اولیه طبیعی و مصنوعی مرغوب استفاده شده است. کفش ایمنی اسکیچرز توانایی مقاومت در دما و حرارت 150 درجه سانتی‌گراد را داشته و برخی مدل‌های ویژه آن برای آتش‌نشانان گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

کین

کفش ایمنی کین

یکی از بهترین برند کفش ایمنی، کین است. کفش ایمنی کین عایق برق می‌باشد. در ساخت این کفش‌ها از فلز فولاد برای محافظت از پنجه پا استفاده شده است. کفش‌های نسوز این برند مقاومت بالایی در برابر گرما دارند و می‌توانند در زمان آتش‌سوزی از سوختن پای افراد جلوگیری نمایند. در تولید کفش‌های این برند از تکنیک‌ها و فناوری‌های جدیدی استفاده شده است تا ضمن محافظت از پا، شرایط راحتی نیز برای آن ایجاد شود.

تیمبرلند

کفش ایمنی تیمبرلند

کفش‌های ایمنی تیمبرلند به صورتی ساخته می‌شوند تا از رشد باکتری و قارچ جلوگیری کنند. بدین ترتیب پا دچار بوی بد نمی‌شود. این کفش‌ها از سرپنجه فلز برخوردارند که باعث محافظت بیشتر از نوک پا می‌شوند. از ویژگی‌های دیگر محصولات این برند می‌توان به مقاومت در برابر حرارت، دوام بالا و ظاهر شیک اشاره کرد.

بهترین مدل های کفش ایمنی

بهترین کفش ایمنی باید دارای زیره مناسبی باشد. این کفش‌ها مناسب محیط‌های اسیدی و یا روغنی هستند و افراد را از خطرهای زیادی حفظ می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین مدل‌های کفش ایمنی می‌پردازیم.

caterpillar charge s3 hro

این کفش ایمنی دارای رویه‌ای از جنس نبوک، چرم جیر و الیاف مصنوعی می‌باشد. محافظ پنجه پا از جنس کامپوزیت مقاوم در برابر فشار است که این محصول را برای استفاده در محیط‌های کاری پُرخطر مناسب کرده است. زیره این کفش از فناوری slip resistant برای مقاومت در برابر سایش بهره می‌برد. افزون بر تمامی این‌ها، کفش caterpillar charge s3 hro در برابر خطرات الکتریکی و برق فشار قوی مقاوم بوده و برای استفاده در محیط‌های کارگاهی مناسب است. وزن هر لنگه این کفش نیز 900 گرم می‌باشد.

caterpillar nitrogen ct

این محصول نیز مانند تمام کفش‌های ایمنی کاترپیلار با فناوری نانو طراحی شده است و خستگی پاها را کاهش می‌دهد، به علاوه از کفی قابل شستشو برخوردار است که امکان راحتی و تهویه را به وجود می‌آورد. بهره‌مندی از تکنولوژی SRX در این محصول باعث شده تا در برابر لغزش، اسید، بنزین و همینطور دمای بالا مقاوم باشد. افزون بر تمامی این‌ها، کفش ایمنی caterpillar nitrogen ct از سرپنجه کامپوزیت نیز برخوردار می‌باشد.

caterpilalr sprint mesh moc

این محصول از زیره میانی Ease comfort که سبک و انعطاف‌پذیر است بهره برده و آستر مشبک نرم آن امکان تنفس را درون کفش به وجود می‌آورد. این کفش ایمنی در برابر شوک الکتریکی مقاوم بوده و ضدسایش است. با پنجه ایمنی آلیاژی که در این کفش وجود دارد، ایمنی پاهای شما تامین می‌شود.

caterpillar invader st

استفاده از فناوری EASE در کفی این کفش راحتی بیشتری را در زمان استفاده برای افراد فراهم می‌کند. در زیره این محصول از تکنولوژی Built Tough جهت استحکام بیشتر استفاده شده است. به علاوه تکنولوژی Oil Resistant ضد مواد روغنی و نفتی بوده و تکنولوژِی Slip Resistant نیز برای جلوگیری از سایش و لغزش در این کفش وجود دارد. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا کفش caterpillar invader st گزینه عالی برای استفاده در محیط‌های کارگاهی محسوب شود.

skechers puxal

کفش ایمنی اسکیچرز از درجه کیفیت بالایی برخوردار بوده و جنس رویه آن از الیاف مش تنفس‌پذیر است. این محصول از کفی استاندارد و آنتی باکتریال نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود پاها در مدت طولانی خسته نشوند. متریال به کار رفته در کفش ایمنی skechers puxal بسیار مقاوم بوده و امکان حفاظت از پاها را در محیط‌های پرخطر فراهم می‌کند.

skechers trophus

رویه این کفش ایمنی از چرم نبوک و مش تنفس‌پذیر ساخته شده است. این رویه باعث می‌شود که پا درون کفش امکان تنفس داشته و دچار تعریق نشود. از طرفی شرایط مناسب برای رشد قارچ و باکتری نیز درون آن فراهم نمی‌شود. تکنولوژی‌های مدرن به کار رفته در این محصول سبب شده تا این کفش ایمنی به عنوان یکی از بهترین مدل‌ها شناخته شود و مورد رضایت افراد زیادی قرار بگیرد.

skechers vostok-panatal

این کفش ایمنی از محافظ پنجه پای استیل برخوردار بوده و رویه آن نیز از جنس مش تنفس‌پذیر و چرم مصنوعی است. کفش ایمنی skechers vostok-panatal از فناوری‌های مدرن روز بهره برده و می‌تواند گزینه مناسبی برای محافظت پا محسوب شود.

سخن پایانی

امروزه انواع مختلفی از کفش‌های ایمنی در بازار وجود دارد. یکی از بهترین کفش های ایمنی، کفش کاترپیلار اصل است که دارای ویژگی‌های و تکنولوژی های مهمی همچون Srx, EASE Technology, Electrical Hazard Protection را دارد که به طور کامل از پا محافظت کرده و شرایط راحتی را برای آن‌ فراهم کند. با خرید یک کفش ایمنی مناسب از یک برند معتبر، می‌توانید از تمامی مزایای آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *