آیا تاکنون از کفش اسیکس استفاده کرده‌اید؟ این برند معتبر را می‌شناسید؟ اسیکس از جمله کمپانی‌های بزرگ و دوست‌داشتنی بوده که در حوزه تولید کفش و تجهیزات ورزشی مرغوب فعالیت می‌کند. کفش‌هایی که توسط این برند به بازار عرضه می‌شوند نه تنها جذاب و خاص هستند بلکه در ساختار آن‌ها از مواد اولیه‌ای استفاده شده است که جزو بهترین نوع متریال مصرفی تولید کفش‌ها در بازار به حساب می‌آید. به همین خاطر کفش‌های اسیکس کیفیت بسیار بالایی داشته و همچنین از پاها در برابر عوامل خارجی آسیب‌زا به خوبی مراقبت می‌کنند. در ادامه این راهنما با ویژگی های کفش اسیکس بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

کفش های اسیکس چه ویژگی های دارند؟

نکته: ویژگی های که در ادامه ذکر میکنیم تنها مربوط به کفش های اسیکس اصل میشوند. برای تشخیص کفش اسکیس اصل این مقاله را مطالعه کنید.

1- بالشتک (برای دفعه ضربه)

داشتن بالشتک نرم و انعطاف‌پذیر از جمله مشخصات کفش اسیکس بوده که به لطف آن کفش از پاها در برابر ضربات محافظت خواهد کرد. زمانی که پای شما از ناحیه پاشنه روی زمین فرود می‌آید، وجود این بالشتک‌ها در ساختار کفش سبب جذب فشار و شوک از سطح زمین خواهد شد. کمپانی اسیکس با ایجاد تکنولوژی‌های نوین در تولید بالشتک توانسته است درد ناشی از فشار سطح سخت به مچ، ساق، زانو و کمر را در سری کفش‌های ورزشی خود به طور کامل برطرف کند. عموماً این بالشتک‌ها از جنس پلی اورتان (PU) و رابر (Rubber) هستند.

2- ثبات

ثابت ماندن پا از جمله ویژگی مهم کفش اسیکس بوده که در مدل‌های کفش رانینگ مردانه و زنانه اسیکس به قابلیتی کارآمد تبدیل می‌شود. ثابت ماندن پا و تعادل بدن هنگام دویدن بسیار اهمیت دارد؛ به ویژه زمانی که پاهای فرد دچار مشکل پرونیشن باشد. کفش اسیکس اورجینال با ساختار مناسب خود باعث می‌شود که پاها در حین پیاده روی و دویدن دچار حرکت به داخل و خارج نشود. بهره‌گیری از چنین تکنولوژی برای حفظ سلامت پاها و همچنین دیر خسته شدن این عضو کمک‌کننده خواهد بود.

3- تناسب

یکی دیگر از ویژگی و مشخصات کفش اسیکس تناسب و اندازه این محصولات است. چگونگی قرارگیری پاها در کفش و میزان حمایت کتانی مورد نظر از جمله مهم‌ترین موضوعات هستند. در حقیقت، کفش باید از تمامی قسمت‌های پا پشتیبانی کرده و در قسمت پنجه پهن‌تر از پاشنه یا برعکس نباشد. خوشبختانه در طراحی و ساختار کفش اسیکس  این مورد بر اساس شناخت فیزیک پا صورت می‌گیرد.

4- چسبندگی

هر کتانی ورزشی تا حدی به گریپ یا میزان چسبندگی زیره کفش به سطح زمین نیاز دارد. زمانی که گریپ کفش بالا باشد به این معنا است که کفش در برابر اصطکاک مقاومت خوبی از خود نشان داده و سبب لیز خوردن و برهم زدن تعادل فرد مصرف‌کننده نمی‌شود. ناگفته نماند که میزان گریپ برای هر نوع ورزش مثل بسکتبال یا تنیس متفاوت در نظر گرفته خواهد شد.

5- راحتی فوق العاده بالا

از دیگر ویژگی و مشخصات کفش اسیکس که جزو مهم‌ترین مشخصه‌ها برای هر کفشی به حساب می‌آید، میزان راحتی کفش است. این محصولات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف طراحی و تولید شده و در بخش‌های مختلف خود (قسمت زیرین، میانی و رویی) از مرغوب‌ترین متریال استفاده می‌کند. یکی از فناوری هایی که راحتی کفش های اسیکس را تا حد زیادی افزایش میدهد، تکنولوژي GEL در این محصولات بوده که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

تکنولوژی GEL در کفش های اسیکس چیست؟

تکنولوژی GEL کفش اسیکس

ژل (GEL) یک نوع متریال سیلیکونی بسیار نرم بوده که درون کفش‌های اسیکس اورجینال با هدف خنثی کردن فشار و شوک ناشی از برخورد اشیای سخت و نوک تیز به کتانی و محافظت از پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی GEl در کفش‌های اسیکس سبب کاهش خستگی پا ناشی از پیاده روی و دویدن شده و عملکرد فرد در انجام فعالیت‌های ورزشی را بهبود می‌دهد. به طور معمول از این فناوری در قسمت پنجه یا پاشنه کفش و گاهی اوقات در هر دو بخش استفاده می‌شود. هنگامی که پاها روی زمین فرود می‌آیند، هرگونه فشار در اثر تماس با سطح سخت زمین خنثی شده و از درد و آسیب در ناحیه پا جلوگیری می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که پای یک ورزشکار هنگام برخورد با زمین فشاری در حدود ۳ الی ۴ برابر وزن خود را متحمل می‌شود. ژل درصد زیادی از این فشارهای وارده را از بین برده و نرمی و راحتی منحصربه‌فردی برای کفش پیاده روی مردانه و زنانه اسیکس اورجینال فراهم می‌آورد.  

سخن پایانی

کفش‌های اسیکس از جمله محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین کفش‌های موجود در بازار بوده که در انواع مختلف مناسب پیاده روی، رانینگ، استفاده روزمره، باشگاهی و… به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات از قابلیت‌هایی برخوردار بوده که با تکیه بر این مشخصات به کفش‌های بی‌نظیر و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شوند. در این راهنما با ویژگی و مشخصات کفش اسیکس اصل آشنا شدیم. دانستن ویژگی‌ها و مشخصاتی که نسخه اورجینال کفش‌های اسیکس دارند باعث می‌شود که خریدار بتواند آگاهانه‌تر تصمیم به خرید بگیرد و محصولی را انتخاب کند که اورجینال باشد. ناگفته نماند که ویژگی‌های مذکور تنها مختص کفش‌های اورجینال بوده و در نمونه‌های فیک وجود ندارند. برای خرید کفش اسیکس اصل میتوانید به فروشگاه گلکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *