یکی از برندهای معتبر و محبوب که در زمینه تولید کفش ورزشی فعالیت می‌کند، اسیکس نام دارد. این کمپانی توانسته با تکیه بر فناوری‌های نوین و به کارگیری مواد باکیفیت، کفش‌هایی با راحتی بیشتر و عملکرد بهتر را برای ورزشکاران تولید نماید. اسیکس از برندهای پیشرو در طراحی و ساخت کفش‌های ورزشی با تکنولوژی‌های مدرن بوده و موفق شده تا در سال‌های اخیر اختراعات بی‌نظیری را در صنعت کفش ارائه دهد. تکنولوژی GEL یکی از این اختراعات منحصر به فرد محسوب می‌شود که در سال 1986 برای نخستین بار معرفی گردید. این فناوری قادر است تا با کمک فوم ژلی در زیر کف پا، به جذب شوک‌هایی که در زمان تمرین به بدن وارد می‌شود، بپردازد. درنتیجه این تکنولوژی مانع آسیب به استخوان‌ها و همینطور بافت‌های نرم پا می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی تکنولوژی GEL کفش اسیکس پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن آشنا نماییم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی مرجع سایت اسیکس را مطالعه کنید:

تکنولوژی فناوری ASICS GEL چیست؟

تکنولوژی معروف اسیکس؛ یعنی فناوری GEL از یک سیستم ژلی ساخته شده است که به عنوان یک تکنولوژی آمریکایی به شمار می‌رود. این فناوری در قسمت زیرین کفش وجود دارد و موجب انتقال بهتر فشارها و شوک‌های ناشی از حرکات ورزشکاران خواهد شد. به علاوه این تکنولوژی به بهبود عملکرد ورزشکاران در زمان تمرین و مسابقه نیز کمک می‌کند. یکی از مزیت های مهم کفش پیاده روی مردانه و زنانه اسیکس نیز استفاده از همین تکنولوژی در ساختار کفش است.

GT-II

کفش اسیکس ge-11

کتونی GT-II اولین کتونی اسیکس محسوب می‌شود که در ساخت آن از تکنولوژی ژل لایت استفاده شده است. استفاده از این فناوری مدرن باعث شد تا فروش کتونی‌های اسیکس افزایش پیدا کند.

GEL-Lyte

کفش اسیکس gel-lyte

در سال 1986 مدیران کمپانی اسیکس تصمیم گرفتند تا راحتی کفش‌های خود را ارتقا دهند و به همین دلیل نیز محققان بر روی تمام لایه‌های کفش تحقیق نمودند. در نهایت این برند توانست با قرار دادن ماده‌ای در لایه میانی کفش‌های خود به افزایش راحتی آن‌ها کمک کند. این ماده همان ژل‌های سیلیکونی بوده که به صورت تزریق در لایه EVA انجام می‌شود. به کارگیری این فناوری همواره در اختیار برند اسیکس می‌باشد و در سال 1987 از آن در کتونی ژل لایت استفاده شده است. کتونی ژل لایت در مدل‌های دخترانه و پسرانه تولید شد و رضایت افراد زیادی را جلب کرد.

انواع فناوری های GEL

ژل لایت تمامی نیروهای وارد به پا را افزایش داده و نیروهای عمودی وارد شده از سمت زمین را نیز به نیروهای افقی تبدیل می‌کند؛ در نتیجه فشار خیلی کمی به پا وارد می‌شود. این قابلیت در پیاده‌روی‌های طولانی تاثیر خود را بیشتر نشان می‌دهد. در ادامه با انواع فناوری‌های GEL آشنا می‌شویم:

Rearfoot GEL

این فناوری در زمانی که پا به زمین برخورد می‌کند، جذب ضربه را افزایش داده و احساس نرمی را برای پا به وجود می‌آورد.

ForeFoot GEL

فناوری ForeFoot GEL برای انحراف شوک‌های ضربه‌ای بوده و می‌تواند منجر به تغییرات مستقیم شود.

مزایای تکنولوژی GEL

مزایای این فناوری به صورتی است که کیفیت کفش‌های اسیکس را به طور چشم‌گیری افزایش داده است. در حال حاضر نیز این کمپانی از تکنولوژی GEL در تولید کفش‌های خود بهره می‌برد. همانطور که اشاره شد، این فناوری با تبدیل نیروهای عمودی به نیروهای افقی، باعث می‌شود تا فشار کمتری به پا وارد گردد. ویژگی‌های موجود در تکنولوژی GEL منجر به راحتی پاها و در نتیجه دیگر اعضای بدن می‌شود. بنابراین از بروز مشکلاتی که می‌تواند در اثر استفاده از کفش مردانه و زنانه نامناسب رخ دهد، جلوگیری می‌نماید.

به طور معمول ژل را در قسمت پاشنه یا پنجه کفش قرار می‌دهند تا باعث فرودِ نرمِ پای افراد در زمان برخورد با زمین شود و از درد پا جلوگیری نماید. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، پای یک ورزشکار، فشاری حدود 3 برابر وزنش را در زمان برخورد با زمین تحمل می‌نماید. GEL می‌تواند تا حد زیادی این فشارها را کاهش داده و راحتی فوق‌العاده‌ای را برای پاها فراهم ‌کند.

برخی کفش های اسیکس که دارای فناوری GEL هستند

کفش اسیکس با تکنولوژی Gel

asics kayano

یکی از کفش‌هایی که از تکنولوژی GEL بهره می‌برد، کفش asics kayano است که دارای جنس پارچه‌ای بوده و نحوه بسته شدن آن با بند انجام می‌شود. همچنین کفی این کفش قابلیت ارتجاعی داشته و قابل تعویض است. زیره این محصول نیز در برابر سایش مقاوم بوده و منجر به کاهش فشارهای وارده خواهد شد. با پوشیدن این کفش می‌توانید پاهای خود را از آسیب حفظ کرده و احساس راحتی را برای آن‌ها ایجاد نمایید.

aiscs nimbus

کفش پیاده‌وری aiscs nimbus یک گزینه عالی برای استفاده محسوب می‌شود که از ضربه‌گیری خوبی برخوردار بوده و راحتی زیادی را برای پا فراهم می‌کند. شکل‌دهی بخش فوقانی این کفش به صورتی طراحی شده تا مناسب حرکت‌هایی باشد که فراتر از حد طبیعی است و این ویژگی با استفاده از تکنولوژی GEL ارائه شده است. افزون بر تمامی این‌ها، سیستم ویژه TRUSSTIC شرایط حمایتی را در مسیر حرکت فراهم کرده و به انتقال نرم کمک می‌کند. تکیه‌گاه‌های مخصوص در بخش زیر پنجه پا کمک زیادی به پیوستگی بدن کرده و تجربه یک احساس نرم‌تر را برای دونده به وجود می‌آورد.

asics cumulus

این محصول از سیستم ضد ضربه GEL® Rearfoot برخوردار بوده و برای انحراف شوک‌های ضربه‌ای از فناوری ForeFoot بهره می‌برد. کفش مذکور با برخورداری از وزن پایین و راحتی بالا مخصوص پیاده‌وری و دویدن می‌باشد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات اسیکس محسوب می‌شود. این کفش‌ به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی GEL، احساس راحتی را برای پاها ایجاد می‌کند. همچنین در قسمت پاشنه این کفش‌ بالشتک‌های نرمی قرار داده شده است که منجر به جذب ضربه‌های وارده به کف پا می‌شود. در قسمت جلوی این کفش از فناوری cushioning  Gel استفاده شده است که میزان خستگی پاها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

این روزها خرید یک کفش مناسب دغدغه افراد زیادی محسوب می‌شود. اسیکس برند محبوبی است که توانسته با ساخت کفش‌های مرغوب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. تکنولوژی GEL کفش اسیکس از تکنولوژی‌های منحصر به فرد برند اسیکس بوده و توانسته کیفیت محصولات این کمپانی را افزایش دهد. این فناوری می‌تواند نیروهای وارد به پا را کاهش داده و همینطور نیروهای عمودی که از طرف زمین به پا وارد می‌شود را به نیروهای افقی تبدیل کند. بنابراین اگر به سلامتی پاهای خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با خرید کفش اسیکس اصل از فروشگاه گلکو از مزایای آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *