یکی از مهم‌ترین لوازمی که در زمان رفتن به کوهنوردی مورد توجه قرار می‌گیرد، کفش کوهنوردی مردانه و زنانه است. استفاده از یک کفش مناسب در زمان انجام این فعالیت می‌تواند تاثیر زیادی در احساس راحتی افراد داشته باشد و کوهنوردی را به یک تجربه دلچسب تبدیل کند. اگر به کوهنوردی علاقمند هستید، احتمالا در ارتباط با کفش‌های نامناسب و تنگی که خیلی از افراد استفاده می‌کنند، شنیده‌اید. کفش‌های کوهنوردی با کفش‌های ورزشی معمولی تفاوت زیادی داشته و از قابلیت‌های بسیاری برخوردار می‌باشند. این کفش‌ها محکم بوده و دارای لاستیک چسبناکِ نرمی هستند که می‌تواند از پای شما مراقبت کند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل در زمان خرید کفش مردانه و زنانه، توجه به برند این محصول است. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین برند های کفش کوهنوری پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم.

سالامون

کفش های کوهنوردی سالامون

سالامون به عنوان یک برند تولیدکننده لوازم ورزشی در کشور فرانسه فعالیت می‌کند و محصولات خود را با کیفیت بالا و طراحی منحصر به فردی تولید می‌نماید. یکی از محصولات مشهور این برند، کفش‌ کوهنوردی است که از قابلیت‌های مختلفی برخوردار می‌باشد. این کفش‌ها بادوام بوده و از نفوذ سرما جلوگیری می‌کنند. از طرفی کیفیت این محصولات به اندازه‌ای است که به بیش از 40 کشور دنیا صادر می‌گردد. همچنین کفش سالامون از تکنولوژی‌های مدرنی بهره برده و تناسب کاملی با پاهای افراد دارد؛ بنابراین در صورتی که می‌خواهید از یک کفش کوهنوردی بسیار راحت همراه با قابلیت‌های مختلف استفاده کنید، کفش کوهنوردی سالامون گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

نورث فیس

کفش کوهنوردی نورث فیس

نورث فیس از برندهای مشهور در سراسر جهان است که با تولید تجهیزات کوهنوردی توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. طراحی پوتین‌های کوهنوردی اهمیت زیادی داشته و باید مناسب استفاده برای زمان‌های طولانی باشند. طراحان نورث فیس کفش‌های کوهنوردی این کمپانی را به صورتی طراحی می‌کنند تا افراد در اثر استفاده زیاد از این محصول احساس خستگی نکنند و فشاری به پاهای آن‌ها وارد نشود. قسمت بالایی این پوتین‌ها از نوع ساق‌دار بوده و این ویژگی موجب حفاظت از پاها در برابر ضربه و سرما می‌شود. همچنین استفاده از مواد درجه یک در ساخت این کفش‌ها منجر به افزایش دوام و ماندگاری آن‌ها شده است. ضد آب بودن، طراحی شکیل، کیفیت عالی و طراحی بنددار از دیگر قابلیت‌های کفش نورث فیس اصل به شمار می‌رود.

کلمبیا

کفش کوهنوردی کلمبیا

برند کلمبیا موفق شده تا بارها عنوان یکی از باکیفیت‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید کفش‌های ورزشی را به خود اختصاص دهد. کفش‌های کلمبیا به شکلی ساخته می‌شوند تا ضمن ایجاد ظاهری جذاب برای افراد، سلامت پاها را نیز حفظ کنند. از طرفی کفش‌های تولید شده توسط این برند، تک منظوره نیستند و می‌توان از آن ها برای موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال شما یک کفش کلمبیا پیاده‌روی خریداری می‌کنید و امکان استفاده از آن برای طبیعت‌گردی هم وجود خواهد داشت. این ویژگی از نظر اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه است. با توجه به نکات گفته شده در می‌یابیم که کفش کوهنوردی کلمبیا گزینه ایده‌آلی برای کوهنوردی محسوب می‌شود.

مرل

کفش کوهنوردی مرل

یکی از فنی‌ترین برندهای موجود در جهان، برند مرل است که دارای شهرت جهانی می‌باشد. کفش‌های ورزشی که توسط این برند تولید می‌شوند، دارای زیره استاندارد، راحت و طبی بوده و گزینه مناسبی برای کوهنوردی، پیاده‌روی و همینطور فعالیت‌های روزانه به شمار می‌روند. جنس زیره کفش مرل اورجینال از یک لایه لاستیک بهره برده تا در مواقع باران و برف مانع لیز خوردن افراد شود. این کمپانی توجه ویژه‌ای به متریال و مواد مورد استفاده در ساخت محصولات خود داشته است و همین موضوع باعث شده تا تمامی تولیدات این برند از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشند.

کاترپیلار

کاترپیلار به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید کفش‌های ورزشی محسوب شده و قابلیت‌های مختلفی را در ساخت محصولات خود قرار می‌دهد. این برند برای هر موقعیت و مکانی یک کفش با فناوری خاص تولید کرده است. استفاده از فناوری‌های مدرن در تولیدات این برند باعث شده تا کفش کاترپیلار از کفه فوق طبی، راحتی بدون حد و مرز، استحکام، دوام و غیره برخوردار باشند. استفاده از کفش‌های کوهنوردی کاترپیلار باعث می‌شود تا هیچ فشاری به پاهای شما وارد نشده و آن‌ها دچار تعریق نشوند. وجود لایه فوقانی، زیره، کفی و لایه میانی مناسب در کفش‌های این برند، یک تجربه لذت‌بخش را از کوهنوردی برای هر فردی به ارمغان می‌آورد.

هامتو

کفش کوهنوردی هامتو

برند هامتو فعالیت خود را در سال 1985 آغاز کرد و به عنوان یک کمپانی تجهیزات سفر یا تجهیزات فضای باز در آمریکا معرفی گردید. هامتو به سرعت توانست با طراحی‌های خلاقانه خود نظر افراد ثروتمند آمریکایی را جلب کند و محبوبیت زیادی به دست آورد. امروزه این برند اغلب فروش خود را در آمازون انجام می‌دهد.

آندرارمور

کفش کوهنوردی آندرارمور

یکی‌دیگر از بهترین برندهای تولیدکننده کفش‌های کوهنوردی، آندرارمور است که محصولاتی با دوام و کیفیت مرغوب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این کمپانی موفق شده در طول سال‌ها فعالیت درخشان، خلاقیت فوق‌العاده‌ای را در ساخت محصولات خود به کار ببرد؛ در نتیجه بسیاری از ورزشکاران مشهور دنیا از کفش‌های این برند استفاده می‌کنند. در ساخت کفش‌های این برند از فناوری‌های ویژه‌ای استفاده شده که این محصولات را در نوع خود خاص می‌کند. این برند در سال 2019 اولین کفش هوشمند خود را ارائه کرد و توانست نظر افراد زیادی را جلب کند. این کفش به بلوتوث گوشی موبایل وصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات دقیقی از دویدن و پیاده‌روی را در موبایل نشان دهد.

بهترین مدل کفش کوهنوردی

به طور معمول کفش‌های کوهنوردی به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات کوهنوردی به شمار رفته و نقش مهمی را در سلامت کوهنوردان ایفا می‌کنند. بنابراین لازم است تا انتخاب این محصول با دقت زیادی صورت گیرد. استفاده از یک کفش نامناسب در زمان کوهنوردی باعث می‌شود تا کل لذت این ورزش از دست رود. در ادامه ما به شما بهترین مدل کفش کوهنوردی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید گزینه مناسب خود را از بین آن‌ها انتخاب نمایید.

Salomon x ultra 4 gtx

این محصول یکی از جدیدترین کفش‌های عرضه شده توسط کمپانی فرانسوی Salomon می‌باشد. این کفش دارای طراحی مدرن و زیبا بوده و با فضای مناسبی که در قسمت پاشنه آن وجود دارد، انگشتان پا را در وضعیت بسیار راحتی قرار می‌دهد. به علاوه این مدل بسیار ایمن‌تر از نسخه‌های قبلی خود بوده و پشتیبانی بهتری را برای پا فراهم می‌کند. همچنین، این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای پیاده‌روی‌های طولانی محسوب شود و علمکرد خوبی را در پستی و بلندی‌ها از خود نشان دهد. از مزیت‌های دیگر این کفش می‌توان به وزن سبک آن اشاره کرد که با اندازه 1 پوند 10 اونس برای سایز مردانه توانسته در دسته‌ کفش‌های سبک قرار گیرد. در زیره این کفش از فناوری contagrip استفاده شده است که باعث می‌شود این محصول ثبات بالایی داشته باشد.

Merrell moab 3

کفش‌های مرل به عنوان یکی از محبوب‌ترین کفش‌ها در دنیا شناخته می‌شوند که برای دویدن، پیاده‌روی و کوهنوردی گزینه ایده‌آلی هستند. از بین تمامی محصولات مرل، moab 3 از جدیدترین تولیدات این برند محسوب می‌شود که علاقمندان زیادی پیدا کرده است. این کفش‌ها یک گزینه عالی برای فضای باز بوده و عملکرد عالی را در پشتیبانی و کارایی از خود نشان داده‌اند. این محصول از رویه‌ای برخوردار است که پاها را دچار تعریق نمی‌کند و به هوا اجازه نفوذ به درون کفش را می‌دهد. به علاوه استفاده از زیره ویبرام در این مدل باعث شده تا از لغزش و لیز خوردن افراد در شرایط آب و هوایی برف و باران جلوگیری شود. وزن سبک و دوام بالا از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

Hoka speedgoat 5

این کفش هوکا از جنبه‌های امیدوارکننده زیادی مانند بالشتک، زیره میانی، چسبندگی و … برخوردار می‌باشد. فناوری زیره لاستیکی Vibram Megagrip چسبندگی عالی را در کفش به وجود آورده است. این مدل، از رویه مش به‌روز شده برخوردار بوده که قابلیت تنفس را درون کفش فراهم می‌کند. به علاوه کفی این کفش طبی بوده و ساختار راحتی دارد. از ویژگی‌های تخصصی Hoka speedgoat 5 می‌توان به کاهش فشار وارده به پا و همینطور برخورداری از کفی نرم اشاره کرد.

The north face vectiv explorite 2

این کفش از رویه ترکیبی الیاف مصنوعی و مش ساخته شده است تا عبور دهنده مناسبی برای جریان هوا باشد. لایه میانی The north face vectiv explorite 2 از تکنولوژی Vectiv برای ایجاد راحتی بیشتر بهره می‌برد. زیره آج‌دار این کفش از جنس رابر ضد لغزش و سایش بوده و همینطور از فناوری Surface Ctrl برای راه رفتن راحت‌تر در این محصول استفاده شده است. اگر می‌خواهید از کفشی استفاده کنید که از رویه، کفی و زیره مناسبی برخوردار باشد و از فناوری‌های مدرن هم بهره ببرد، کفش مذکور گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

Merrell moab speed low

رویه کفش Merrell moab speed low از گورتکس و مش ساخته شده است و برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی گزینه عالی به شمار می‌رود. زیره این کفش از ویبرام بوده و در لایه میانی آن از فوم FloatPro استفاده شده است. به علاوه این کفش دارای مقاومت بالایی بوده و از پاها در برابر هر فشار و ضربه‌ای محافظت می‌کند. با خرید این کفش می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

Keen targhee low vent

یکی‌دیگر از بهترین کفش‌های کوهنوردی، Keen targhee low vent است که از ساختار راحتی برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در هوای گرم محسوب می‌شود. این مدل دارای ماندگاری و دوام بالایی نیز می‌باشد. در ساخت این کفش از متریال و مواد مرغوبی استفاده شده است و به همین دلیل محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد.

جمع بندی

خرید یک جفت کفش مناسب کوهنوردی اهمیت زیادی برای حفظ سلامت بدن و کسب تجربه لذت‌بخش از انجام فعالیت‌های ورزش کوهنوردی را دارد. همچنین برای بهره‌مند شدن از مزایای کوهنوردی نیز لازم بوده که از کفش مناسبی استفاده نمایید تا بتواند ضمن حفاظت از پاها، ایمنی بدن را در پستی و بلندی‌ها تأمین کند. در این مطلب از گلکو شما را با بهترین کفش های کوهنوردی آشنا کردیم. با خرید یک جفت کفش کوهنوردی از یک برند معتبر می‌توانید از مزایای مختلف آن برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *